top of page

A fotó ereje az üzleti szférában - interjú Dr. Zolnay Judittal


Lehet-e elégszer hangsúlyozni, hogy mekkora PR-értéke van egy jó üzleti fotónak? Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy óriási jelentősége van az első benyomásnak, hiszen mind személyesen, mind pedig az online térben fontos az a bizonyos első 3 mp. A rohanó üzleti szférában mégis gyakran a teendők végére sorolják a fotózást a vezetők, vállalkozók, holott az online felületeken a képeink alapján ítélnek meg bennünket. Egy vezető leginkább azért halogatja a portréfotózását, mert egy szükséges rosszként éli meg, pedig akár egy-egy üzlet sikere is múlhat rajta. Ebben a témában az egyik legrelevánsabb hazai stakeholdert, Dr. Zolnay Judit üzleti és vezetési tanácsadó, coachot kérdeztem tapasztalatairól.


Tóth Balázs.: Mikor szoktak a vezetők új fotókat kérni?


Zolnay Judit: Én azt látom, hogy amikor valaki nagy váltásban van, például, ha egy új profilja lett annak a társaságnak, amit vezet, akkor merül fel a nyitottság, hogy egy új portréfotó készüljön róla, amit leszerveznek neki. És ez az egyik fő probléma, mert ha számára szervezik le, akkor ő csak el fogja szenvedni ezt a történetet.


T. B.: Hogyan kommunikál egy jó vezető a fotóin keresztül?


Z. J.: Én azt vallom, hogy a XXI. század elképesztő komplexitása az üzleti világban, ha tetszik, ha nem, de rocksztárokat igényel a vezetésben. Olyan rocksztárokat, akik bemennek a backstagebe, illetve beszaladnak a közönség közé is, de amikor a színpadon vannak, akkor képviselnek valamit. Azonosulni lehet velük, mert megtestesítik mindazt, amit a csapatuk szeretne látni és amitől az a csapat nap mint nap képes megújulni és a nehéz helyzetekben is együttműködni. Te is azt támogatod Balázs, amiről én is mindig beszélek, hogy nyúlj érte és értsd meg! Egy arcod van, egy tested van, egy szellemiséged van, de számos szerepben és helyzetben kell megmutatkoznod. Ezért jó, ha több kép készül, mert akkor megválaszthatod, hogy melyik az, amelyik az allstaff meetingen lesz kivetítve, melyik az, amelyik a bemutatkozó képed, melyik az amelyik az ügyfeleknek szánt hírlevélbe megy ki és melyik lesz az, amelyikkel adott esetben a karácsonyi céges bulin megköszönöd az egész éves munkáját a csapatodnak. 


Dr. Zolnay Judit - a vezető 100 arca tbstudio üzleti headshot


T. B.: Mit  tanácsolsz annak a vezetőnek, aki tart a fotózástól? 


Z. J.: Nagyon fontos, hogy nem egy képpel kell üzennünk, hiszen nem egy típusú helyzetben kell helytállnunk vezetőként. Az egész vezetői munka egy mély önismeretet igényel. Senki nem fog kapcsolódni egy vezetőhöz, ha annak nincs magával egy szoros kapcsolata. Értem, hogy nem jó olyan képet látni, amin nem tetszünk magunknak, de megéri azt a 10-20 (nálad 10, másnál 20) olyan képet, amikor nézed és azt mondod, hogy nem, nem, nem, na ez igen! Úgy, mint az üzletben 9-8-7 - iparágtól függően - mennyi visszautasítás kell ahhoz, hogy meglegyen az üzlet. 


A vezetők nem filmszínészek, de kell, hogy használják a különböző arcaikat. Azt gondolom, hogy a mai világban ahhoz, hogy a vezető bevonzzon, sőt meg is tartson tehetségeket és még fejlessze is a munkatársait, ahhoz szükség van mély önismeretre. Kell, hogy ő is megbarátkozzon azzal, hogyan viselkedik, milyen az ő személyisége, hogyan tudja használni a mimikáját, a tekintetét és mindazokat a vezetői eszközöket, amik nem a szó. Mert azt tudjuk, hogy 1 kép 100 szóval is felér. 


Nézd meg a rövid videós beszámolónkat arról, hogyan érezte magát nálunk Judit a fotózásán:



Comments


BLOG

bottom of page