top of page

Az üzletember is lehet jó modell?

Nézzük meg, hogy mik a különbségek és mi a hasonlóságok a modellek portréfotózása és a nem kamerához szokott üzletembereké között! 


Véget ért a Next Top Model Hungary, ezért már spoiler nélkül oszthatom meg Tombor Zoltán fotózásán keresztül gondolataimat a modell és az üzleti portréfotózásról. Az ügyfeleink 90%-a azzal a helytelen berögződéssel érkezik meg, hogy ,,jaj én nem vagyok fotogén, rólam nem lehet jó képet csinálni ésatöbbi.” Mi pedig nem győzzük lerombolni ezeket a negatív mítoszokat, amelyek sosem az ügyfél, hanem a fotós hibái, hiszen az üzletemberek nem modellek, ezért kizárólag az adott szakemberen múlik, hogy mit hoz ki belőlük.


Azért is választottam Tombor Zoltán fotózását, mert a letisztultság és a természetesség volt az alapkoncepciója a képek megalkotása során, ami abszolút hasonló a mi álláspontunkéhoz, hiszen mi is a természetességben és a naturális sminkben hiszünk a női ügyfelek esetében. 


A modellek munkájának részét képezi, hogy pontosan tudják milyen szögek és pózok állnak nekik jól, sőt szinte vezérszóra hozniuk kell a kért arckifejezéseket. Gyorsan kell adaptálódniuk, hiszen sok fős stáb dolgozik velük egyszerre és a megrendelő pénze forog kockán. DE amíg a modelleknek kötelező az adott márkával, kampánnyal való azonosulás és adaptálódás, ADDIG a mi ügyfeleinknek kifejezetten önmagukat kell adniuk. Pont nem az átformálás, az átváltoztatás a lényeg, hanem saját maguk kinyilatkoztatása olyan formában, amilyennek szeretnék, hogy lássák őket. 


A konklúzió a hasonlóság tekintetében az, hogy a márkának/modellnek és az ügyfelünknek is van olyan üzenete, amit közvetíteni szeretne magáról, a különbség az, hogy ezt milyen úton és módon valósítják meg a fotósok.

Bal oldali fotó: Next Top Model Hungary - Tombor Zoltán, Jobb oldali fotó: TB Studio


Fotós szemmel ez két teljesen más megközelítést igényel: a modell-fotózás esetében a fotós és a modell között kollegális kapcsolat van, ezért belefér, ha azt mondja adott esetben Tombor Zoltán, hogy ,,ez nem volt jó, ezt ne így csináld…“, míg nekem ügyfeleim vannak, akikből saját maguk miatt kell kihoznunk a legjobb formájukat. Ezt negatív jelzőkkel, és szögegyenes, nyers instrukciókkal soha nem tudnám elérni, ezért nekem például mérhetetlenül fontos eszközöm a humor. Hiszem, hogy a  viccek és a poénkodás a közös nyelvünk. El kell érnünk, hogy fel tudjon oldódni az illető a kameránk előtt, akinek ez egy idegen szituáció. Én a pozitív megerősítésben hiszek, ezért nem a kevésbé jól sikerült képekre helyezem  a hangsúlyt, hanem a jókat emelem ki. Ez segíti a bizalom kiépítését köztem és az ügyfél között, sőt még az ügyfélnek is saját magával szemben. És ez a legfontosabb! Hiszen az őszinte mosoly és önbizalom fogja megnyerővé tenni az elkészült fotót. 


Ami viszont még látszik Tombor Zoltán fotózásán az az, hogy milyen bizalmi viszonyt sikerült kialakítania az összes modellel és ennek hála valamennyi fotózásuk közül ez lett a kedvencük. A fotós és alanya között elengedhetetlen a bizalmi kapocs, mi is erre törekszünk. A hölgyeknek már a sminkes székben megkeződik a ráhangolódás a fotózásra, ha tehetjük ezt a kedvenc zenéjükkel is aláfestjük, míg végül a lencse előtt már a korábban említett humort is bevetjük az oldott hangulat és az őszinte mosolyok kedvéért. Itt érdemes szót ejteni arról is, hogy mi előbb a headshot majd azután a portrét szoktuk elkészíteni, hiszen az álló vagy épp ülő képek mindig bonyolultabbak a pózok és a kezek használata miatt. 


Elsőre azt gondolnánk, hogy csak egy arcközeli képből nem lehet annyira nagy különbségeket kihozni, arc… arc… Pedig ez nagyon nincs így, nem véletlen a közmondás is, miszerint akár 1000 arca is lehet egy embernek. 


Az egész alakos képeknél pedig megjegyezném, hogy mi kifejezetten kerüljük a bő, oversize ruhák használatát, hiszen egy átlagos testalkatot  - ami alatt azt értem, hogy nem topmodell vékony - azokon a nagy, lezser fazonok nem fognak jól mutatni, mert szélesebbnek látszik bennük az ember. Sőt ha valaki hozzánk akár már csak egy számmal nagyobb méretű ruhában jön, akkor azt hátul össze szoktuk csipeszelni. 


A mi missziónk tehát, hogy mindenkinek megmutassuk azt az arcát, ahogyan a legjobb napján néz ki. A célunk az, hogy a mi üzleti portréfotóink 100%-ban az ügyfélt adják vissza, és az általa képviselt üzenetet tükrözzék. Izgalmas élmény volt számomra több, mint 5000 lefotózott üzletember után összevetni a mi világunkat a modell, beauty szakmáéval. Remélem neked is tetszett ez a rendhagyó összehasonlítás némi kulisszatitokkal fűszerezve. Ha pedig te is kedvet kaptál, hogy elkészíttesd életed képeit, akkor foglald le még most hozzánk az időpontodat! 

Comments


BLOG

bottom of page